Saltsjö-Boo IF
Flickor 03

100% kontakt för närvaro/återbud/avvikelser

Vi förutsätter att er dotter kommer på träning om inte annat meddelats.

Om ert barn blir sjuk eller får annat förhinder ska detta alltid meddelas i arket eller vid problem med det via mejl f03@saltsjobooif.set eller sms till Samy 0769-46 56 77.

Matchkallelserutin

Sanktanmatcher m.m

1) Matcherna finns i kalendern på hemsidan.
2) Föräldrar: håll "Frånvarokalendern" i arket uppdaterat så vi vet vilka dagar som man ev. inte kan spela. Så tidigt som möjligt, allra senast söndag 12:00 veckan innan match. Notera att samtliga helger under säsong ligger inlagda detta för att ha koll på antal spelare vid t.ex. träningsmatcher.
3) Tränarna: Kallelse sker senast tisdag via sportadminkallelse.
4) Förälder: Bekräftar i kallelsen att man läst och vet vilken match man är kallad till. (Senast onsdag innan helgmatcher).

För en del matcher och cuper används arket för kallelser. Separat info ges då.

Vid ändringar kontaktar förälder omgående Henrik eller Samy. Ok avbokningar är sjukdom och skada etc. Om spelaren inte kan träna för fullt innan match är huvudregeln att vi tar in en ersättare. Detta för att minska skaderisken och för att ha ett komplett lag vid matchstart (hitta ersättare i tid).

Kläder efter väder

Tjejerna ska vara rätt klädda, i våra träningskläder, varje träning. Svart träningströja, svarta träningsshorts (med vita sömmar) och svarta strumpor. Träningsoverall.

Vid kallare väder ska de ha svart underställ.

Förhållningsregler kläder/utrustning

1 Kläderna används på varje fotbollsträning och match.

2 Väskan ska med på varje träning och match.

3 Kläder som är med på träningen, men inte används ska ligga i resp. spelares väska.
4 Det är OK att använda träningskläderna på fritiden (gäller inte matchkläder). Notera dock punkt 5 nedan.
5 Spelarens/föräldrarnas ansvar att hålla reda på kläder, om det förstörs eller kommer bort är det ert ansvar att köpa motsvarande plagg.

6. Om man slutar i föreningen ska matchtröja och boll lämnas tillbaka.

Team sales Sickla har öppet

Mån, ons, fre 10-17

Tis och tors 10-19

Ska man köpa kläder från hyllan så är det butikens vanliga öppettider som gäller.

Förhållningsregler fotbollar

Vi spelar med Selectbollar (butikspris ca 500:-) då vi vill att tjejerna ska ha bra förutsättningar. Varje spelare har ansvar för sin egen boll.

1 Tag med bollen till och från varje träning (ej match).
2 Spela/träna gärna med bollen hemma men låt den inte ligga ute och bli förstörd.
3 Helt ok att ta med bollen till skolan om ni ska åka direkt till träningen men då önskar vi att den ligger i en väska eller påse och inte spelas med på skolan.
4 Spelarens/föräldrarnas ansvar att hålla reda på boll, om den kommer bort blir ni ersättningsskyldiga. Undantaget är om boll inte kan hittas efter träning. Dock viktigt att spelaren direkt upplyser om att hon saknar sin boll så att alla kan hjälpas åt att leta.
5 Skriv inte på bollen.
6 Se till att bollen är pumpad inför varje träning. Pump finns i lagväskan.

Ekonomi

Vi använder oss av spelarkonto. Det innebär att cuper och en del andra aktiviteter betalas av de som deltar. På samma sätt fylls spelarkontot på om man är med och drar in pengar. Se till att alltid ha ett positivt saldo (se arket för saldo och kontouppgifter).

Det finns även ett lagkonto där träningsavgifter, bidrag, lagsponsring, överskott från fikakorg, cuper etc hamnar. Lagledningen ansvarar för att lagkontot används på bästa sätt.

Avgifter i samband med aktiviteter
Kostnaden för de aktiviter som laget gör är ofta baserat på ett visst antal spelare. Om en spelare anmäler sig och sen hoppar av uppstår en merkostnad för de spelare som är kvar. Detta blir ju bakvänt eftersom de som inte avbokat drabbas. Följande är beslutat kring detta.

Vi har möjlighet att införa en anmälningsavgift på dyrare aktiviteter. Om man efter att man gjort en bindande anmälan hoppar av (vilket såklart inte är så bra..) så går anmälningsavgiften normalt in till de som är kvar i aktiviteten. Om man hoppar av efter det att boendekostnad (eller motsvarande) har lagts så delas de kostnaderna jämnt mellan en eventuell ersättare och den som inte kan åka (typ ”sista minuten pris”). Om vi inte får tag på en ersättare som matchar ”cup-profilen” måste man stå för de fasta kostnaderna själv. Om det är någon som ser en ännu bättre lösning så hör av er :)

hit counter

Vädret Nacka